FAQ - Ofte stillede spørgsmål på rehaps

 

Finder du ikke svar på dit spørgsmål her på siden, er du velkommen til at kontakte rehaps’ kundeservice

 

 

 

Spørgsmål der vedrører salg af varer


 

Kan jeg sælge alle typer brugte hjælpemidler på rehaps?

Svar: på hjælpemiddelportalen rehaps.dk kan du sælge produkter (hjælpemidler), som er beregnet til at afhjælpe fysiske/psykiske gener og funktionsnedsættelser hos børn og voksne. Der er dog visse undtagelser, som du kan læse om i regler for annoncering på rehaps.dk

 

 

Koster det noget at sælge hjælpemidler på rehaps?

Svar: du kan kvit og frit sælge varer med en pris på op til 5.000 kr.

På varer med en salgspris på mere en 5.000 kr. afregnes et salær på max. 10% af den del af salgsprisen, der overstiger 5.000 kr., se salærtakster i dokumentet betingelser og brugervilkår

 

For varer der beregnes salær på gælder princippet solgt eller gratis.

 

Solgt eller gratis - betyder at du ikke skal betale for at oprette en annonce.

Du skal først betale salær når annoncen (varen) bliver solgt.

 

 

Hvorfor skal jeg opgive kortoplysninger?

Svar: på varer med en pris på mere end 5.000 kr. bliver du bedt om at indtaste dine kortoplysningerne, så rehaps automatisk kan trække salgssalæret, når din vare bliver solgt - salæret trækkes KUN, hvis din vare bliver solgt.

 

 

Kan rehaps sende  mig e-fakturaer?

Svar: kunder med EAN-nummer kan modtage e-fakturaer. Vil du modtage e-fakturaer, skal du oplyse EAN-nummer når du opretter dig samt kontakte rehaps’ kundeservice på telefon 5361 0919 for en faktureringsaftale. Herefter kan du oprette annoncer.

 

 

Hvilken kategori tilhører min vare?

Svar: du vælger kategori ud fra en af de 6 hovedkategorier og derfra vælges den underkategori, der passer bedst til den vare du vil sælge.

 

 

Er der krav til billedernes størrelse?

Svar: du kan uploade op til 5 billeder. Størrelsen på hvert billede må ikke overstige 50 MB

 

 

Hvordan redigerer jeg i min annonce?

Svar: når du er logget ind som bruger, kan du under punktet mine annoncer redigere i tekst og pris samt skifte billeder på din annoncer.

 

 

Hvor længe er min annonce aktiv?

Svar: din annonce er aktiv indtil varen bliver solgt, eller til du selv sletter annoncen.

  

 

Skal jeg betale salgssalær, hvis køber springer fra?

Svar: går noget galt og handlen mod forventning ikke bliver indgået, kan annoncen genaktiveres - kontakt kundeservice.

Bliver varen solgt efter genaktivering - afregnes der ikke salær igen.

 

 

 

 

Spørgsmål der vedrører køb af varer


 

Hvordan køber jeg et hjælpemiddel på rehaps?

Svar: de hjælpemidler der er til salg på rehaps, køber du ved at trykke KØB NU på den vare, du ønsker at købe. Når du trykker KØB NU, modtager du en e-mail med bekræftelse på dit køb - samt oplysninger om sælgers navn, e-mailadresse og telefonnummer. Som køber skal du tage kontakt til sælger og aftale betaling og udlevering af varen. Læs mere her -  sådan handler du på rehaps

 

 

Kan jeg stille spørgsmål til sælger?

Svar: ja, du kan stille spørgsmål til sælger inde på annoncen, nederst i billedet i feltet "stil spørgsmål til sælger”. Du skal være logget ind på rehaps, for at stille spørgsmål til sælger.

 

Alle spørgsmål og svar er offentlige, det betyder, at du også kan se evt. tidligere stillede spørgsmål og svar - der kan ikke skrives mailadresse og telefonnummer i tekstfeltet. 

 

 

Hvorfor er nogle annoncer mærket med rehaps logo?

Svar: de annoncer som er mærket med rehaps logo, er hjælpemidler, som rehaps sælger direkte fra eget lager.

 

 

Kan jeg afprøve rehaps'  hjælpemidler?

Svar: du har altid mulighed for at se og afprøve de hjælpemidler, der er mærket med rehaps logo. De står på rehaps lager i Glumsø og du kan kontakte kundeservice og aftale tid for afprøvning.

 

 

Hvordan betaler jeg for den vare - jeg vil købe?

Svar: du afregner direkte med sælger og ligeledes aftales betalingsmiddel (kontant, betalingskort, mobilpay, bankoverførelse, EAN-faktura etc.) med sælger.

 

 

Varen lever ikke op til mine forventninger – hvad gør jeg?

Svar: er du i tvivl, om varen lever op til dine forventninger, anbefaler vi, at du får varen udleveret personligt. Lever varen mod forventning ikke op til annoncens indhold, undlader du blot at indgå handlen.

 

Har du fået varen tilsendt, gælder der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret i handler mellem private med mindre andet er aftalt.

 

 

Kan jeg fortryde mit køb?

Svar: i handler mellem private gælder der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret med mindre andet er aftalt. Hvis du alligevel har fortrudt, kan du forsøge at kontakte sælger og prøv, om I kan finde en løsning. Den bedste løsning er altid kommunikation. Men vær opmærksom på, at sælger har ret til at nægte at tage varen retur. Du kan læse mere om fortrydelsesret, i private handler på forbrug.dk. 

 

Når du køber en brugt vare af en erhvervskunde, gælder de forbrugerbeskyttende regler i købeloven. Det betyder blandt andet, at du har 2 års reklamationsret og ret til at få repareret eller ombyttet varen til en ny, hvis det viser sig, at den har fejl, der er dækket af købeloven.

På annoncen fremgår det, om sælger er privatperson eller erhvervskunde.

 

 

Kan jeg købe fragt på rehaps?

Svar: du aftaler selv fragt med køber/sælger efter køb/salg.

Fragt købes nemt på nettet hos eksempelvis GLS eller Postnord.

 

  

 

Generelle spørgsmål


 

Køber Rehaps brugte hjælpemidler?

Svar: som udgangspunkt køber Rehaps ikke brugte hjælpemidler fra private, men vi indgår gerne aftaler med institutioner, hjælpemiddeldepoter og lign.

Kontant os gerne, hvis du har brugte hjælpemidler stående, der skal videre til nye brugere.

 

 

Kan jeg leje hjælpemidler på rehaps?

Svar: ja, i kategorien udlejning finder du de hjælpemidler, der kan lejes.

                

                 

Hvordan lejer jeg et hjælpemiddel på rehaps?

Svar: når du har besluttet, hvilket hjælpemiddel du vil leje – Trykker du KØB NU på annoncen for at få udlejes kontaktinformationer. Derefter kontakter du udlejer og aftaler lejeperiode, betaling og afhentning.

 

 

 

Der er fejl i dine personlige oplysninger

Svar: du kan selv rette dine personlige oplysninger ved at logge ind på rehaps og derefter trykke på min konto i øverste højre hjørne, her finder du punktet rediger profil. 

 

 

Kan jeg få rådgivning om hjælpemidler på rehaps kundeservice?

Svar: du er er altid velkommen til at kontakte rehaps kundeservice for rådgivning om et hjælpemiddel, vi er ergoterapeuter og specialister i hjælpemidler.

Har du behov for specifik rådgivning af et produkt, henviser vi dig gerne til en forhandler på området.

 

 

Jeg har ikke modtaget en mail efter køb/salg

Svar: modtager du ikke en mail i forlængelse af, at du trykker KØB NU på en vare eller i forlængelse af, at din vare er solgt, kan du i mange tilfældes finde mailen i spamfilteret - og ellers kontakt rehaps på mail@rehaps.dk eller på telefon 5361 0919 

 

 

Hvorfor kan jeg ikke skrive mit telefonnummer i spørgsmålsfeltet?

Svar: På rehaps er princippet solgt eller gratis, og finder rehaps en køber til en vare, skal handlen foregå via rehaps.dk - Ønsker du som køber yderligere dialog med sælger, end det er muligt i spørgsmålsfeltet. Kan du trykke KØB NU på varen, hvorefter du straks får tilsendt sælgers kontaktinformationer.  

 

Fører det ikke til en handlen, kan sælger få annoncen genaktiveret ved at tage kontakt til rehaps kundeservice på mail@rehaps.dk eller på telefon 5361 0919  

 

 

Jeg har fundet krænkende indhold i en annonce – hvad gør jeg?

Svar: finder du krænkende indhold i en annonce, opfordres du til at kontakte rehaps - så vi kan slette annoncen. 

 

 

Kan jeg se mine gamle handler?

Svar: du kan se alle dine annoncer såvel de aktive som de solgte annoncer. Log ind og se dem under mine annoncer. Sletter du en annonce forsvinder den fra oversigten og er ikke længere synlig.